Wednesday, September 19, 2012

BERPANTANG SELEPAS BERSALIN DENGAN JENAMA YANG DIGEMARI RAMAI




Tahniah untuk Ibu ibu yg telah selamat melahirkan bayi.9 bulan bukanlah satu proses yg pantas untuk dilalui,dengan bermacam macam dugaan yang dating.Kini anda sudah berada dalam fasa baru iaitu fasa berpantang.Dalam fasa ini kita memerlukan banyak tenaga tambahan dan juga penyembuhan luka yg cepat dan berkesan disamping pengawalan emosi yang tidak kurang pentingnya untuk kesihatan kita baby baru kita dan juga seisi keluarga yang lain. 

Proses Pemulihan (berpantang)
Tubuh ibu memerlukan pemulihan dari segi emosi dan jasmani sebelum bersedia untuk hamil lagi.PenJagaan selepas bersalin amat penting untuk mempercepatkan proses pemulihan. Wanita selepas bersalin pulih seperti sediakala dari segi kesihatan jasmani dan rohani serta keadaan mentalnya, pemulihan kejelitaaannya khususnya dari segi paras, rupa dan bentuk badan serta pemulihan fungsi kewanitaan khususnya dalamn perhubungan kelamin.Ibu berpantang perlu mengambil makanan yang mengandungi banyak protein dan vitamin perlu dimakan selepas bersalin.Disamping itu teramat juga penting untuk mengambil vitamin dan mineral tambahan untuk memastikan kita yg berpantang ni sentiasa mendapat nutrisi yg cukup untuk tenaga,penyembuhan luka,penstabilan emosi dan juga demi kesihatan anak baru yg tersayang.
Kami ada menyediakan set berpantang/pembedahan untuk membantu Ibu2 yg baru bersalin kembali sihat dan ceria seperti masih anak dara.

Apakah vitamin dan mineral yg diperlukan 

Zinc :
1.Zinc amat diperlukan untuk Mempercepatkan proses penyembuhan luka dalaman & luaran.Seperti yg diketahui umum Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.Ia adalah penting untuk pembaikan. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel.
2.Zink terkenal sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .
3.Mengembalikan kecergasan fizikal. Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.

B-complex:
Kelebihan Vitamin B membantu dalam mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, Menukarkan makanan kepada tenaga, menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular yang lebih baik.

Vitamin c
1.Vitamin C dan Zinc bertindak mempercepatkan penyembuhan luka. Vitamin C mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen yang bagus dan salah satunya berfungsi untuk menyembuhkan luka dengan cepat
2. Menyokong sistem imun, memulihkan dan pertumbuhan tisu2, mengekalkan kesihatan gusi, membantu penyerapan zink,
3. Vit C mempercepatkan pembentukan tisu-tisu luka dalaman.

Vitalea (Muitivitamin)
Ia adalah multivitamin with iron formula, di dalamnya ada 12 vitamin dan 7 mineral. Digalakkan makan supaya anda rasa bertenaga




Hubungi saya untuk Harga dan konsultasi


 SMS ke 0192955989/0193654673

Atau email ke aniraz.suy@gmail.com


Cari kami di Facebook http://www.facebook.com/AnisVita.AnugerahVitamin

No comments:

Post a Comment

Untuk dapatkan Vitamin/Supplement SHAKLEE boleh SMS 0193654673 (Ina)/ 0192955989 (Yush) @ cari di Facebook zarina aniraz

(X)