Friday, September 21, 2012

PENYELESAIAN MASALAH SAKIT LUTUT,SENDI DAN SAKIT BELAKANG

Selalu kita dengar orang - orang tua mengadu sakit lutut,sakit belakang,sakit sendi-sendi.Penyakit ini datang seiring dengan peningkatan usia disamping sesetengah golongan yg obesiti dan ahli - ahli sukan yg aktif.Ia juga sering menggangu para pekerja yg kerap menghadap komputer dan pemandu kenderaan untuk jarak yg jauh.
Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.
Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  1. Sakit pada sendi yang terlibat.
  2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  4. Adanya pembesaran tulang sendi.
Golongan yang berisiko tinggi untuk mendapat penyakit Osteoartritis:
  1. Golongan tua dan sudah berumur
  2. Golongan obesiti
  3. Sukan yang menyebabkan impak yang berulang dan memerlukan pergerakan pantas seperti bola sepak
  4. Mengangkat barang-barang yang berat.
  5. Lemah otot paha (quadriceps)
  6. Abnormal tibial rotation
Shaklee ada sesuatu untuk dikongsikan, mengikuti clinical test yang di buat, kesan dari pada pengambilan Advanced Joint Health Tablet dah boleh dilihat/dirasai seawal 5 hari selepas penggunaan.Anda tak perlu ragu2 lagi untuk menghadiahkan kepada ibu/ayah/atuk/nenek dan keluarga yg menghadapi masalah sendi.

Bagaimana JHT membantu dalam masalah ini,
1. Menyokong keselesaan sendi: Ekstrak Boswellia menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.
2. Bertindak sebagai ‘kusyen: Ekstrak jagung membantu mengekalkan tulang rawan
3. Memelihara tisu penyambung yang sihat: Zinc, copper, manganese and vitamin C merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi denganmembekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhdap sendi.

Jom dapatkan vitamin shaklee anda..







ZARINA (ID NO: 894471)


Hubungi saya untuk Harga dan konsultasi

SMS ke 0192955989 (yus) / 0193654673 (ina)

3 comments:

Untuk dapatkan Vitamin/Supplement SHAKLEE boleh SMS 0193654673 (Ina)/ 0192955989 (Yush) @ cari di Facebook zarina aniraz

(X)