Tuesday, September 18, 2012

KEPERLUAN NUTRISI KEPADA IBU HAMIL



Tahniah! pada ibu-ibu yg baru hamil..Semestinya diawal kehamilan, perlu bg ibu menjaga kesihatan bukan sahaja pada ibu tetapi pada janin yang dikandung..
Shaklee menawarkan anda set kesihatan bagi ibu-ibu yang hamil dari trimester 1,2 & 3
Peringkat kehamilan  

Trimester 1
Iaitu peringkat awal bagi pembentukan janin(sistem saraf,Otak,jaringan otot dan sel-sel darah) dan pembentukan plasenta.Jadi selain dari mendapatkan makanan yang seimbang ibu-ibu mengandung juga harus mengambil vitamin dan zat zat mineral yang cukup.




Trimester 2
Masa pertumbuhan janin dan plasenta,serta pertambahan volume darah.Pengambilan protein dan kalsium amat penting pada peringkat ini.
Trimester 3
Masa untuk mengoptimumkan pertumbuhan otak janin.Pengambilan kalsium dan Omega3 amat penting untuk memastikan perkembangan otak bayi berlaku dengan sempurna.
 
Kepentingan Kalsium
Ibu hamil lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu tambahan 300 hingga 500 miligram zat yang diperlukan orang dewasa.Ia bermakna seseorang itu perlu mengamal pengambilan susu segar sebanyak satu liter setiap hari. Ibu-ibu sekarang kurang mengamalkan pengambilan susu, sama ada tidak meminatinya atau ada pula yang mempunyai masalah tidak boleh bertoleransi dengan laktosa. Jika ibu-ibu hamil tidak suka mengambil susu, terdapat banyak susu berperisa di pasaran khas untuk mereka. Pengambilan keju, dadih dan makanan yang berkaitan dengan susu juga boleh diamalkan bagi menggantikan susu.

Apakah kesan jika kekurangan kalsium
Mudah mengalami kekejangan otot atau kebas
Insomnia – susah untuk tidur
Sakit pinggang
Darah lambat beku menyebabkan luka susah sembuh
Sakit sendi
Cepat letih
Dan banyak lagi …

Amatlah disarankan untuk ibu2 yg mengandung mengambil supplement yang penuh dengan kalsium semulajadi dan mudah diserap ini.

OsteMetrix membekalkan:
  • 1000mg unsur kalsium daripada sumber sumber yang mempunyai  tahapkepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
  • 400mg Magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium kedalam tulang serta menguatkanya.
  • 400IU vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium berfungsi untuk :
  1. Membina tulang dan gigi yg kuat
  2. Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
  3. Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  4. Mengurangkan simpton-simpton sengugut seperti perut kembung,kekejangan,retensi air,mudah meradang dan kemurungan.

OMEGA GUARD
Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yg tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular disamping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yg normal.Tambahan lagi omega-3 dapat memelihara kesihatan otak ,penglihatan dan fungsi2 sendi.
Omega Guard adalah minyak ikan terbaik diDUNIA.Mengandungi satu rangkain penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan lain lain lagi.DHA penting bagi perkembangan dan fungsi-fungsi otak.

ESP (Energizing Soy Protien) pula merupakan sumber protien yang lengkap berasaskan tumbuhan secara semulajadi rendah lemak.Ibu-ibu hamil digalakkan minum ESP sebagai tenaga tambahan kerana waktu hamil,kita akan mudah cepat letih serta tidak bermaya..
Malah sekiranya kita kekurangan protien dalam tubuh badan akan dikaitkan dengan kecacatan pada bayi..
 
Hubungi saya untuk Harga dan konsultasi


 SMS ke 0192955989/0193654673

Atau email ke aniraz.suy@gmail.com

Cari kami di Facebook http://www.facebook.com/AnisVita.AnugerahVitamin

No comments:

Post a Comment

Untuk dapatkan Vitamin/Supplement SHAKLEE boleh SMS 0193654673 (Ina)/ 0192955989 (Yush) @ cari di Facebook zarina aniraz

(X)