Monday, September 3, 2012

KENAPA KITA PERLU SIHAT- PERLU KE VITAMIN, MINERAL DAN ANTI OKSIDAN

KENAPA KITA PERLU SIHAT

Kita sedia maklum ..ramai dikalangan kita dan termasuklah penulis sendiri amat menitikberatkan soal soal kesakitan (saya menggunakan perkataan kesakitan dan bukan kesihatan sebab bila kita sebut sakit baru kita akan lebih perihatin).Sehinggakan beribu .. berpuluh ribu malah beratus ribu ringgit bukan lah penghalang kalau untuk dihabiskan demi untuk kesakitan.
Ingatkah kita ..kita telah diingatkan lebih 1400 tahun dahulu oleh Junjungan besar RasulAllah S.A.W tentang akan datang 5 perkara sebelum 5 perkara.
KAYA sebelum MISKIN
MUDA sebelum  TUA
LAPANG sebelum SUSAH
SIHAT sebelum SAKIT
HIDUP sebelum MATI

Mari kita tengok Apa kefahaman yg kita boleh ambil dari rangkap ke-4 dan5 dari Hadith diatas ,
Hidup sebelum mati : - Perlu diingat ..mati itu bukan lah satu penghujung untuk kita yg beragama islam.Mati merupakan permulaan kepada alam yg selepasnya ,yg mana bekalan amalan yg telah kita tanam semasa hidup kini boleh dituai.. ia cuma penghujung kepada proses hidup.
Dengan kata yg lebih panjang  “Hidup sebelum mati” boleh membawa maksud berbuatlah banyak amal kebaikan semasa hidup sebelum datangnya mati yg diisyaratkan sebagai visel penamat sebelum keputusan dikira diadili dan di hukum.

Sama juga konsepnya dengan Sihat sebelum sakit : Bukanlah bermaksud takpayah nak jaga kesihatan sbb Nabi S.A.W dah kata .. “sihat sebelum sakit “ maksudnya sakit mesti datang ..xkiralah kita jaga macamana sekalipun.
Alangkah baiknya kalau kita boleh memilih ..bila mahu sihat,bila mahu sakit,dan bila mahu mati.Itu semua tak akan berlaku, kita hasur menerima hakikat sakit dan mati pasti akan datang dan kita tak akan tahu bila ia datang.

Kenapa kita tak mahu sakit :
1.kalau kita sakit banyak wang /harta akan digunakan untuk mengubati.
2.kalau kita sakit, pasangan kita anak kita ibubapa kita keluarga kita malah jiran kita semua terpaksa menanggung bebanan.
3.kalau kita sakit,Siapa nak menguruskan rumah tangga (bagi isteri) dan siapa yg menampung perbelanjaan keluarga (bagi suami)
4.Kalau kita sakit, mampukah anak kita berdikari menempuh dunia yg penuh dengan ancaman tanpa bantuan dari kita.
dan,
5.kalau kita sakit ada tak orang yg sanggup menjaga kita , sanggupkah anak kita ..sanggupkah suami kita .. sanggupkah isteri kita.

Sebab tu hargai lah kesihatan kita , sekarang kita masih sihat ..kekalkan kesihatan kita .

UNTUK KEKAL SIHAT ANDA PERLU BANTU BADAN ANDA MENDAPATKAN PERTAHANAN YG AMPUH.
PERTAHANAN YG AMPUH  DATANGNYA DARI VITAMIN, MINERAL DAN ANTI OKSIDAN.
SHAKLEE DENGAN FOMULASI SEMULAJADI TERBAIK MAMPU UNTUK MEMENUHINYA.

Tepuk dada Tanya selera … WASSALAM
Hubungi kami ..

No comments:

Post a Comment

Untuk dapatkan Vitamin/Supplement SHAKLEE boleh SMS 0193654673 (Ina)/ 0192955989 (Yush) @ cari di Facebook zarina aniraz

(X)