Wednesday, September 5, 2012

kuatkan sistem imun badan kita..lawan penyakit

sekarang cuaca dah terlalu tidak teratur.salah satu punca kepada kemerosotan sistem imun badan kita..Aanak anak yg masih lemah biasanya tidak berjaya melawan keadaan sebegini ..begitu juga dengan kita yg dewasa..ditambah pula dgn stress kerja..rumah yg tak kehabisan..t
Mungkin kita terfikir penyakit2 yg teruk dan mengancam nyawa hanya berlaku kepada orang lain,tidak kita.Dari sekecil2 penyakit spt selsema hingga kepada penyakit yg boleh membawa maut spt kanser,kita seolah –olah terasa diri amat kebal.Maka kita memandang remeh tentang pengetahuan untuk meningkatkan sistem imun,sedangkan ia dibaratkan sebagai Tentera dan pakar perubatan dalam badan kita yg berperang demi  menjaga kesihatan kita.Cuba kita fikirkan fakta fakta dibawah

1.       Menjelang tahun 2017 peluang anda untuk mendapat kanser dijangka melebehi 50%
2.       Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah 2 kali ganda dalam masa sedekad lalu.
3.       Kematian disebabkan penyakit berjangkit antara usia 25 dan 44 telah meningkat 6 kali ganda
4.       Sejuta orang mati setiap tahun kerana keracunan makanan.
5.       50,000 tan antibiotic digunakan setiap tahun di seluruh duniakeatas manusia,haiwan dan tumbuhan.
6.       Satu dalam nisbah 3 orang menghidap alergi
7.       Kita mula mengalami secara putrata 3 kali selsema setahun.


Sikap kebergantungan kepada ubat bila sakit sepatutnya sudah lama kita tinggalkan,Kaedah alternatif ialah dengan meningkatkan sistem imun kita sendiri.Setiap org mempunyai doktor sendiri dalam badan masing masing,mari kita pastikan doctor kita ada lah terbaik yang mampu menahan segala jenis penyakit.

Dalam kehidupan moden yg penuh dengan tekanan dan pencemaran yg bermacam macam ,sebenarnya telah melemahkan sistem imun kita dengan kita sedar atau tidak.Ditambah pula dengan pemakanan bercampuran dengan racun serangga,pencuci domestik dan bahan kimia yg lain.

Yakinkah kita apa yg kita makan sekarang boleh menyumbang kepada kekuatan sistem imun kita.Nutrien yg wujud secara semulajadi dalam makanan lazimnya tidak memadai lagi memandangkan pengambilan kalori yg berlebihan ada pula makanan yg diperbuat khas untuk kurang kalori ..tetapi proses sebegitu menjadikan makanan hilang nutrien.

Jadi bentuklah sistem imun yg kuat kerana ia mampu melambatkan proses penuaan dan juga membantu melawan penyakit dari hinggap seterusnya merosakkan fizikal dan mental kita.

Saya syorkan anda mengambil  NutriFeron™dari Shaklee.

Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima
Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima.

Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan

Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon
TM selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain.

Nutriferon
TM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.




Hubungi saya untuk Harga dan konsultasi



SMS ke 0192955989/0193654673

Atau email ke aniraz.suy@gmail.com

Cari kami di Facebook Anisvita (Anugerah Vitamin)

No comments:

Post a Comment

Untuk dapatkan Vitamin/Supplement SHAKLEE boleh SMS 0193654673 (Ina)/ 0192955989 (Yush) @ cari di Facebook zarina aniraz

(X)