Sunday, September 9, 2012

JERAWAT : PETUA MERAWAT DAN MENCEGAH JERAWAT

JERAWAT!!!!! KATAKAN TIDAK!!!!

JERAWAT .. ramai yang fobia bila mendengar perkataan ini.Bagaimana jerawat terbentuk dan bagaimana cara untuk mencegah dan merawati jerawat..akan diperkatakan dari sudut yang amat semulajadi dan berasas.

Punca jerawat
Jerawat boleh tumbuh bila berlakunya sekatan pada liang roma kulit,dimana minyak atau dikenali sebagai sebum gagal untuk dikeluarkan dari kulit manusia.Umumnya masalah jerawat berlaku kerana berlakunya radang tisu dibahagian dalam kelenjar minyak kulit.Ia biasanya dikaitkan dengan perubahan keseimbangan hormon untuk menigkatkan kadar metabolic serta saiz badan manusia terutamanya untuk remaja.

Jerawat dan Vitamin
Ramai sebenarnya yang mungkin tidak sedar,sebenarnya untuk mengekalkan kulit yang cantik dan menghalang dari tumbuhnya jerawat, VITAMIN yang bersifat antioksidan seperti Vitamin E dan Vitamin C serta zinc memainkan peranan yang amat penting.Vitamin-vitamin ini membantu dalam melawan jerawat dengan cara yang berbeza,namun bila digunakan bersama,ia boleh membantu untuk mengurangi malah mencegah penumbuhan jerawat.

VITAMIN E Sejenis vitamin antioksidan yang kuat yg mana akan menjaga kulit supaya sentiasa sihat dan cantikIanya perlu diambil bersama VITAMIN C sebagai jaringan antioksidan.Ini kerana vitamin C akan membantu mengaktifkan semula vitamin E yang tlah dinyahaktifkan oleh radikal bebas.

VITAMIN B COMPLEX pula bertindak sebagai pelembab untuk kulit serta mengkatkan tone kulit.Ia juga berperanan dalan mengurangkan STRESS yang sudah difahami akan menyebabkan pertumbuhan jerawat.

ZINC : Zinc juga merupakan antioksidan yg kuat.Tetapi kegunaan zinc yang utama ialah mangatur pengeluaran minyak dikelenjar minyak.Kelenjar minyak ialah tempat penghasilan minyak yang dipanggil sebum.Sebum inilah .. kalau tersumbat di liang roma akan mengakibatkan pertumbuhan jerawat.Pengeluaran minyak perlu dikawal dengan baik dan disinilah peranan zinc untuk memastikan pengeluaran minya /sebum tidak berlaku dengan banyak dan boleh mengakibatkan masaalah jerawat.

Dapatkan SET VITAMIN PENCEGAHAN JERAWAT  dari AnisVita sememangnya halal dan dari sumber semulajadi serta diluluskan.lihat gambar vitamin ..

TEKAN DISINI http://anisvita.blogspot.com/p/kulit-cantik.html


Hubungi saya untuk Harga dan konsultasi
SMS ke 0192955989/0193654673

No comments:

Post a Comment

Untuk dapatkan Vitamin/Supplement SHAKLEE boleh SMS 0193654673 (Ina)/ 0192955989 (Yush) @ cari di Facebook zarina aniraz

(X)